reklamační řád
Postup při reklamaci
Kde reklamovat vadu na zboží?
- zasláním na adresu prodávajícího, s popsáním závady na zboží
- osobně v provozovně prodávajícího
Do kdy reklamovat vadu zboží?
-
Lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění začíná běžet dnem převzetí zboží kupujícím, tj. dnem uvedeném na dokladu o zakoupení či na záručním listě.
Lhůta je: 24 měsíců
- V případě vyřízení reklamace formou výměny zboží neběží nová lhůta, rozhodující je lhůta začínající běžet dnem převzetí zboží kupujícím.
Co předložit při reklamaci?
- reklamované zboží společně s kompletním příslušenstvím, zboží musí být čisté
- kopii daňového dokladu
- záruční, případně dodací list pokud je součástí
- kontaktní údaje (jméno a příjmení, telefonní kontakt
Do kdy musí být reklamace vyřízena?
- Reklamaci včetně odstranění vady vyřídíme bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace.
- Po uplynutí lhůty, se má za to, že vada na věci skutečně existovala a spotřebitel má stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.
- Kupující má právo na úhradu účelně vynaložených nákladů, spojených s uplatněním oprávněné reklamace. Tyto náklady jsou chápány jako nejmenší nutné. Zejména se jedná o poštovné na zaslání reklamace.
Na co se reklamace nevtahuje?
- reklamace se nevtahuje na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním, nebo nesprávným používáním výrobku v rozporu s návodem
- pokud je reklamace vyhodnocená jako neoprávněná, je reklamovaný výrobek vrácen kupujícímu bez náhrady
Odstoupení od smlouvy
V případě, že jste spotřebitel, máte dle § 1829 občanského zákoníku (zákon č. 89/2012 Sb.) právo zakoupené zboží vrátit bez udání důvodu, a to do 14 kalendářních dnů od data převzetí zboží. Nárok máte i v případě, že objednávku učiníte po internetu s osobním odběrem v naší prodejně.
V případě, že zboží nakupujete v rámci své obchodní či podnikatelské činnosti právo na odstoupení vám nevzniká.
Zboží můžete vrátit osobně v prodejně, nebo zasláním na adresu naší firmy.
Peníze za vrácené zboží Vám zašleme na Váš bankovní účet nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy.
V případě, že dojde mezi námi a spotřebitelem ke vzniku spotřebitelského sporu z kupní smlouvy který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je
Česká obchodní inspekce,
Ústřední inspektorát - oddělení ADR
Štěpánská 15, 120 00, Praha 2
e-mail: adr@coi.cz
web: adr.coi.cz
Spotřebitel může rovněž využít platformu pro řešení sporů online, která je zřízena Evropskou komisí na adrese
http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Tento Reklamační řád je platný od 1.5. 2017 a ruší platnost předchozích reklamačních řádů.